top of page

心瓣的抉擇 [吳永舜醫生 心胸外科專科醫生]

心瓣置換手術

人的心臟有4個心瓣,用以維持血液循環在心臟中的單向流動。通常需要進行置換的心瓣包括二尖瓣和主動脈瓣。心瓣置換手術普遍透過外科手術進行。手術一般全身麻醉下進行,可分為傳統中間開胸方法,或以微創方式在右胸腔打開較小的傷口進行心瓣置換。進行外科手術時,醫生會用藥物把病人心臟減慢或停止跳動,然後接上體外循環機,它會取代心臟的泵血作用,維持血液循環及把氧氣輸送到血液中。

置換的人工心瓣當中,分為「生物心瓣」和「機械心瓣」。

「生物心瓣」和「機械心瓣」是什麼?

「機械心瓣」由包括炭、合金、纖維等組成,現今大部分的機械心瓣都以雙瓣葉的方式運作,不少研究指出雙瓣葉機械心瓣的臨床效果比舊式單瓣葉機械心瓣較好。除了機械心瓣外,市面上也有「生物心瓣」供病人選擇,分為帶支架及不帶支架兩種。生物心瓣的製成物料各有不同,有些生物心瓣利用動物(通常是豬或牛)的心瓣編織而成,有些則利用動物的心包膜編織而成。

兩種心瓣的特性有分別嗎?

「生物心瓣」和「機械心瓣」各有特性。耐用性方面,機械心瓣比較優勝、損耗程度較低。若病人自身的心瓣較小(直徑小於19mm),醫生一般會建議植入機械心瓣,以確保人工心瓣有足夠的通道供血液流過。由於血液不停地流經人工心瓣,因此血塊有機會在人工心瓣上形成。在抗凝血方面,生物心瓣則相對較優勝。由於機械心瓣較高機會有血塊形成,病人須在手術後一直服用抗凝血藥「華法林」,植入生物心瓣的病人則需服用大約半年抗凝血藥。「華法林」是一種常用的抗凝血藥,服用的病人需減少進食一些會影響其藥性的食物。雖然現今有新型的抗凝血藥,病人可無需戒口,但此類抗凝血藥較常用於治療心房顫動或肺部血管栓塞,現時並未有臨床研究證明可適用於植入心瓣的病人。因此,醫生一般會建議植入心瓣的病人服用華法林。

什麼病人適合植入「生物心瓣」或「機械心瓣」?

在植入人工心瓣之前,醫生會考慮各方面的因素,包括年齡、性別、心臟功能、需要進行置換的心瓣數量、病人自身的考量等。醫生一般會為較年輕的病人植入機械心瓣,以減低因人工心瓣損耗而進行第二次開胸手術的可能性;若病人是計劃在將來懷孕的女士,醫生則會建議病人植入生物心瓣;若病人本身有竇性心律問題而需長期服用抗凝血藥,完成心瓣置換手術後也依然存在竇性心律問題,醫生則會建議病人植入機械心瓣;若病人需置換多於一個心瓣,醫生一般會為病人選擇機械心瓣;若病人本身的職業或日常運動較容易受傷流血,醫生會考慮為病人植入生物心瓣。由於進行心瓣置換手術需考慮各方面的因素,醫生會與病人溝通取得共識然後再為病人選出適合他們的人工心瓣。

植入人工心瓣後,我能照MRI/通過機場安檢嗎?

現時市面上的機械心瓣都不會影響磁力共震的檢查,通過機場安檢時也不會引起安檢鐘響起。除此之外,完成心瓣置換手術後,病人會收到一張卡證明曾接受過心瓣置換手術及置換心瓣的型號,病人可於需要時展示予醫護人員/安檢人員。

完成心瓣置換手術後,生活質量會有影響嗎?

病人接受置換機械心瓣手術後,需要長期服用抗凝血藥(華法林),在飲食上也有所節制,要減少進食一些會影響華法林藥性的食物。除此之外,手術對病人生活質量不會有很大影響。相反,更換新的心瓣膜可逐漸改善心臟功能,減輕呼吸困難和心絞痛的病徵。

重做手術

不論生物心瓣或機械心瓣,都有機會因損耗而須重做手術。若病人在第一次手術植入了機械心瓣,將來若機械心瓣損耗而須重做手術,病人需再次接受開胸手術,取回舊有的機械心瓣然後換上新的機械心瓣。然而,若病人在第一次手術植入了生物心瓣,將來若生物心瓣損耗而須重做手術,病人或可選擇經導管主動脈瓣置換術,而不須經傳統開胸手術去置換心瓣。

​關於我們

香港醫療站的創主是希望建立一個全新的網上平台,為香港市民提供最新最全面的醫學資訊。

 HKMED
  • Facebook Basic Black
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon

Join our mailing list

Never miss an update

bottom of page